دور التعليم و التدريب في تنمية الموارد البشرية

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 جامعة مولود معمري - تبزي وزو

2 جامعة مولود معمري تيزي وزو، الجزائر

المستخلص

إن الإنسان سواء کان في صورته کفرد أو کعضو في جماعة، وسواء کانت الجماعة صغيرة أم کبيرة، اجتماعية أو مهنية في صورة منظمة أو مجتمع ، هذه العمليات تتوجه لترکز على شخصية الإنسان باعتبارها الکيان الذي يعبر الإنسان من خلاله على وجوده وسلوکه والشخصية الإنسانية هي تفاعل عدد من المنظومات المختلفة.
ومن خلال هذه الورقة البحثية الموسومة بـ ( تفعيل التربية، التعليم و التدريب للتنمية البشرية ) سنوضح فعالية کل من التدريب و التربية والتعليم في تنمية القوة البشرية .
The human being, whether in his form as an individual or as a member of a group, and whether the group is small or large, social or professional in the form of an organization or society, these operations go to focus on the human person as the entity through which man crosses his existence and behavior and the human personality is the interaction of a number Systems.
Through this research paper tagged with (activating education, education and training for human development) we will explain the effectiveness of both training and education in developing manpower

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية